Klantenservice: contact@duras.nl
KvK-nummer: 74229109
Vestigingsnr: 000042204135
Adres: Plein 1944, Nijmegen

Oorzaken van slechte rankings in Google

Tegenwoordig is de online vindbaarheid voor een bedrijf van levensbelang. Het maakt daarbij niet uit of het om een groot bedrijf gaat of om een eenmanszaak. Feit is dat elke ondernemer via het internet ongelooflijk veel mogelijkheden voorgeschoteld krijgt. Daarbij is het uiteraard wel noodzakelijk dat je die mogelijkheden op de juiste manier aan pakt. Hoe je dat kunt doen? Onder andere door van de diensten van Duras gebruik te maken.

Onze diensten richten zich namelijk op het verbeteren van de online vindbaarheid van websites/ondernemingen. Door unieke tools te gebruiken, kunnen wij voor een significante verbetering zorgen. Het gevolg? Je trekt meer bezoekers naar je website. Deze groei aan bezoekers zorgt, indien de conversie op orde is, voor een groei van het aantal orders. Daarmee groeit dus je omzet, je omzet en je gehele onderneming. Dat alles begint met één simpele stap: het inschakelen van Duras.

Ons team weet namelijk exact op welke manier wij de online vindbaarheid kunnen verbeteren. Dat komt onder andere doordat wij op de hoogte zijn van de oorzaken van slechte rankings. Wij weten exact welke fouten er worden gemaakt en welke misvattingen er bestaan. Ben je benieuwd naar de oorzaken van slechte rankings binnen de zoekmachines? Lees dan zeker dit artikel even door. Wij hebben namelijk de meest voorkomende oorzaken van slechte rankings op een rijtje gezet.

De links worden op de verkeerde website geplaatst

Een belangrijk onderdeel van de zoekmachine optimalisatie is het opbouwen van een linkprofiel. We spreken van een backlink als een andere website naar jouw
website verwijst. Daarbij kunnen we onderscheid maken tussen waardevolle
websites en links zonder enige waarde. Het is dan ook zaak om de links op waardevolle websites te verkrijgen. Dáár is Duras toe in staat.

Als je de links op een verkeerde website plaatst, levert dit een averechts resultaat op.
Google hecht namelijk weinig waarde aan standaardlinks op bijvoorbeeld startpagina’s. Als je besluit om dergelijke links te plaatsen, moet je rekening houden met een slechte tot matige SEO ranking. Het is absoluut belangrijk om de links op de juiste websites te plaatsen.

Wat zijn dan zoal de juiste websites? Bij Duras zijn we in staat om links op bijvoorbeeld Wikipedia en de grote nieuwswebsites te plaatsen. Deze websites
hebben veel waarde volgens Google. Als jouw website op één van die websites
wordt genoemd, levert dat dan ook een absolute meerwaarde op.

Moraal van dit verhaal: zorg ervoor dat de juiste pagina’s een link naar jouw website
plaatsen. Als je voor kwalitatief slechte websites kiest, heeft dat een averechts resultaat voor de ranking binnen de zoekmachines.

On Page SEO is niet in orde

Het is niet alleen belangrijk dat andere websites naar jouw website linken. Nee, het is ook van belang dat je eigen website 100% in orde is. We spreken daar onder andere van als de website bijzonder snel is en als de website technisch goed in elkaar zit. Ook op het gebied van content valt er ongelooflijk veel winst te behalen. 

Als de On Page SEO niet op orde is, heeft dat negatieve invloeden op de ranking in Google. Hoe je de On Page SEO op orde kunt krijgen? Bijvoorbeeld door Duras in te schakelen. Wij weten exact hoe we de titels, de meta descriptions en overige zaken op je website kunnen optimaliseren. De On Page SEO heeft eigenlijk betrekking op alles wat je op je website ziet. Ook de content speelt daarbij een ongelooflijk belangrijke rol. De content moet uniek én waardevol zijn. Echt goede content is content waarmee een bezoeker spoedig het gewenste antwoord op zijn/haar vraag vindt. Google hecht, mede daarom, ook veel waarde aan kwalitatief hoogwaardige content. 

Het niet op orde hebben van de On Page SEO is dan ook één van de oorzaken van slechte rankings. Ons advies is dan ook om hier veel aandacht aan te besteden. Wij staan graag voor je klaar om jouw On Page SEO te perfectioneren. 

Omzet verhogen

Als je SEO op de juiste manier in zet, kan je simpelweg je omzet gigantisch verhogen. Zoals we eerder al aangaven, kent de huidige digitale maatschappij geen grenzen. Je kunt dus alle mensen uit Nederland bereiken. Je kunt daarbij ook nog eens mensen uit andere landen bereiken. Wat wens je nog meer? Het is vervolgens alleen nog taak om die mensen naar jouw website te lokken. Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Het proces van zoekmachineoptimalisatie is namelijk een langdurig proces. Als je van onze diensten gebruik maakt, heb je niet opeens binnen 1 week je omzet weten te verhogen. Nee, bij SEO draait het met name om de lange termijn.

Op de lange termijn is het dankzij SEO absoluut mogelijk om de omzet te verhogen. Je kunt immers via het internet, en via Google, ongelooflijk veel mensen bereiken. Als deze mensen op jouw website terechtkomen, is de kans op een aankoop aanwezig. Door de conversie op je website te optimaliseren, kan je vervolgens meer aankopen genereren. Het gevolg? Je omzet groeit, je onderneming groeit en je houdt meer winst over. Dat alles met dank aan SEO.

Focus op verkeerde zoekwoorden

Elke onderneming heeft een bepaald vakgebied. Je bent ongetwijfeld niet de enige in dat vakgebied. Mede daarom is het lastig om in de online maatschappij op te vallen. Toch kan je dat doen. Hoe? Door je te focussen op de juiste zoekwoorden. We spreken daarbij met name van long tail zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden waar minder concurrentie op is, maar waar tegelijkertijd wel voldoende zoekvolume naar is.

 

Een veelgemaakte fout bij zoekmachineoptimalisatie is dan ook om de focus op de short tail zoekwoorden te richten. Daarmee is het simpelweg ongelooflijk lastig om goed te scoren. Duras kan dan ook een trefwoorden onderzoek voor je uitvoeren waarbij de focus op de long tail zoekwoorden ligt.